tisdag 17 maj 2011

Diklofenakkvinnan

Även denna dag som dom två sista dagarna var det inte bättre med min fot.. det är nog inget jag nämnt på bloggen för jag har helt enkelt glömt bort det. I söndags vaknade jag av att jag kände mig stel i foten på morgonen och tänkte inte mer på det, men ju längre dagen gick desto mer ont gjorde det så jag fick linda den. Och det har ju inte direkt blivit bättre, snarare sämre, idag ringde jag sjukvårdsupplysningen och undrade ifall det kunde vara en stukning men hon trodde mer på hälsporre. Men det var varken det ena eller det andra efter att jag hade varit på vårdcentralen, det var tydligen någon inflammation så nu ska jag knapra Diklofenak 2-3gånger/dag i 2-3veckor. Lilla pillerdamen, men jag får säg jag har tagit två tabletter idag än så länge och det är en bra tablett, det ger verkan i alla fall. Jag vet att jag fick äta dom tabletterna när jag opererade mina fötter och min hals så jag vet att dom funkar.

Vi har fått packa lite idag, säkert 9lådor och vi har 4lådor kvar innan vi behöver hämta mer. Se om jag orkar ta någon mer idag eller om jag ska lägga foten i högläge. Jag fick vilat 1½ timma innan samtidigt som Stina vilade, det var gott och vi har haft lyx idag också, Stina sov till nio igen! =) Magdalena ringde strax efter att jag hade pratat med sjukvårdsupplysningen så hon kom förbi och körde mig även till vårdcentralen och apoteket, det är en fin vän! =)
Mamma kom förbi nu efter jobbet och fick färgat håret och Stina somnade nästan med en gång nu, skrek kanske knappt fem minuter och idag får hon lyssna på Emil i Lönneberga, lite trött på vaggvisorna nu som hon lyssnat på i X antal månader! =)

Ingemar arbetar stängning idag, fy vad tråkigt. Men det har gått fort snart är han hemma. Vi fick ett brev från kommunen idag angående dagisplats (förskoleplats kanske det heter vad vet jag) vi behöver skicka in schema förslag för att vi ska få plats på dygnet-runt avdelningen. Får väl se om vi hinner få schemat eller om man får göra på en höft hur det kommer vara.

Nehe nu ska jag ta och avrunda detta inlägget och inta soffläge för att lyssna på nyheterna!

Inga kommentarer: